[ Pobierz całość w formacie PDF ]
14. Opracuj wnioski do dalszego postępowania, mającego na celu uniknięcie niepowodzeń
dydaktycznych niskie wyniki przeprowadzonego sprawdzianu.
Instrukcja dla ucznia
1. Przeczytaj uwa\nie instrukcję.
2. Podpisz imieniem i nazwiskiem kartę odpowiedzi.
3. Zapoznaj się z zestawem pytań testowych.
4. Test zawiera 20 pytań dotyczących oceniania wartości i skuteczności reklamy. Są to
pytania wielokrotnego wyboru i tylko jedna odpowiedz jest prawidłowa.
5. Udzielaj odpowiedzi tylko na załączonej karcie odpowiedzi:
- w pytaniach wielokrotnego wyboru zaznacz prawidłową odpowiedz X (w przypadku
pomyłki nale\y błędną odpowiedz zaznaczyć kółkiem, a następnie ponownie
zakreślić odpowiedz prawidłową),
- w zadaniach do uzupełnienia wpisz brakujące wyrazy,
- w pytaniach z krótką odpowiedzią wpisz odpowiedz w wyznaczone pole,
6. Pracuj samodzielnie, bo tylko wtedy będziesz miał satysfakcję z wykonanego zadania.
7. Kiedy udzielenie odpowiedzi będzie Ci sprawiało trudność, wtedy odłó\ jego rozwiązanie
na pózniej. Wróć do niego, gdy rozwią\esz pozostałe zadania. Na rozwiązanie testu masz
45 min.
ZESTAW ZADAC TESTOWYCH
1. Formy płaszczyznowe to działy sztuk plastycznych, do których zalicza się
a) malarstwo, rysunek, grafika, fotografika, ornamentyka.
b) architektura, rzezba, instalacja, scenografia.
c) wzornictwo przemysłowe.
d) rzemiosło.
2. Barwną plamą, linią umieszczonymi na płótnie lub innym podło\u posługuje się
a) malarstwo.
b) grafika.
c) rzezba.
d) architektura.
3. Techniki suche: miedzioryt, staloryt, suchoryt, ceratoryt, kamienioryt, sucha igła,
mezzotinta są charakterystyczne dla
a) grafiki.
b) rzezby.
c) instalacji.
d) malarstwa.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
48
4. Wska\, na którym zdjęciu jest przedstawiona jest kolumna jońska
a) b) c) d)
5. Funkcja, która jest rozszerzeniem doświadczeń człowieka i ułatwianiem rozumienia
tendencji społecznych, występujących w określonej zbiorowości; przystosowaniem do
bezkonfliktowego współ\ycia w grupie, a czasem nawet podaniem gotowych wzorów
postępowania zgodnego z ogólnie obowiązującymi normami to funkcja
a) adaptacyjna.
b) ekspresyjna.
c) kształtowanie wyobrazni.
d) katartyczna.
6. Najlepiej zachowane zabytki w Tebach: świątynia w Luksorze, Zespół świątyń
w Karnaku, w Nubii, świątynia w Abu Simbel, w Tebach Zachodnich; grobowce kute
w skale, np. Hatszepsut, grobowce w Dolinie Królów i Dolinie Królowych nale\ą do
okresu sztuki
a) egipskiej.
b) greckiej.
c) rzymskiej.
d) współczesnej.
7. Architekturę neoklasycystyczną w Polsce reprezentują
a) Teatr Wielki, Pałac Komisji Przychodów i Skarbu Państwa w Warszawie.
b) kamienice w Krakowie i Kazimierzu n.Wisłą.
c) Wawel.
d) Pałac w Krasiczynie.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
49
8. Abakanalia powstają w wyniku
a) utwardzenia dzianiny pokrytej \ywicą syntetyczną diagnozę twarzy i skóry.
b) pokrycia farbą płótna.
c) wykonania rzezby w drewnie.
d) wykonania rysunku na szkle.
9. Polegająca na tym, \e w powietrzu przedmioty w miarę oddalania od widza zmieniają
barwę (przesunięcie w kierunku barw zimnych) oraz stają się mniej wyrazne to
perspektywa
a) powietrzna i barwna.
b) zbie\na.
c) pasowa.
d) \abia.
10. Najwa\niejszymi cechami sztuki współczesnej są
a) oryginalność.
b) eksperymentalność.
c) abstrakcyjność (w ró\nych formach wyrazu).
d) wszystkie powy\sze.
11. Kubizm został zapoczątkowany przez
a) P. Cezanne'a.
b) J. Gris, A. Gleizes.
c) P. Picassa i G. Braque'a.
d) wszystkich powy\szych.
12. Procesami, które od zawsze towarzyszyły powstaniu reklamy były
a) rozwój handlu i wymiany towaru.
b) powstawanie i rozwój ró\nych środków komunikowania masowego.
c) doskonaleniem metod i technik perswazji.
d) wszystkie powy\sze,
13. Pierwszy etap projektowania reklamy to
a) wywoływanie oczekiwanej akcji (np. zakupu),
b) wzbudzanie po\ądania oferty,
c) wzbudzanie zainteresowania produktem, firmą lub marką.
d) tworzenie świadomości produktu, firmy lub marki.
14. Charakterystyczną cechą dobrego przekazu reklamowego jest
a) atrakcyjność.
b) sugestywność.
c) zrozumiałość.
d) wszystkie powy\sze.
15. Budowa przekazu reklamowego obejmuje cztery etapy określenia
a) treści przekazu (argumentacji).
b) struktury i kształtu przekazu.
c) zródła przekazu.
d) wszystkie powy\sze.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]