[ Pobierz całość w formacie PDF ]
B
b) sumatorem, P 1
c) regulatorem,
d) zadajnikiem.
3 Rysunek przedstawia element możliwy do wykorzystania
w układzie regulacji:
a) ciśnienia,
b) poziomu cieczy,
c) temperatury,
d) różnicy ciśnień.
PP D 1
4 Właściwość płynu polegająca na zmianie objętości
określonej masy płynu pod wpływem zmian ciśnienia
nazywamy:
a) wilgotnością, P B 1
b) ściśliwością,
c) lepkością,
d) gęstością.
5 Możliwości zastosowań urządzeń pneumatyki
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
31
sÄ… ograniczone przez:
a) ściśliwość powietrza i niskie ciśnienie,
b) nastawianie w sposób ciągły prędkości i siły, PP B 1
c) małą masę urządzeń przypadającą na jednostkę
mocy,
d) niewybuchowość.
6 Oznaczeniem Pt 100 przyjęto opisywać:
a) termorezystor platynowy,
b) termoelement typu J, P A 1
c) czujnik membranowy,
d) termistor NTC.
7 Najczęściej spotykane sygnały standardowe
w pneumatyce wynoszÄ… odpowiednio:
a) p = 0 ÷ 20Pa,
PP D 1
b) p = 20 ÷100Pa,
c) p = 100 ÷ 200Pa,
d) p = 200 ÷ 600kPa.
8 Transmitancja operatorowa bloku zastępczego G(s)
połączenia kaskadowego (jak na rysunku poniżej)
wynosi:
a) G(s) = G1(s) Å" G2 (s) , P C 1
G1(s)
b) G(s) = ,
G2 (s)
G1(s)
c) G(s) =
1± G1(s) Å" G2 (s)
d) G(s) = G1(s) + G2 (s) .
9 IdealnÄ… strukturÄ™ regulatora typu PI opisuje
transmitancja:
U (s) 1
a) GR (s) = = k (1+ ) ,
p
E(t) Tis
U (s)
b) GR (s) = = k (1+ Td s) , P C 1
p
E(s)
1
c) GR (s) = ,
Tis
U (s) 1
d) GR (s) = = k (1+ + Td s) .
p
E(s) Tis
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
32
10 Rysunek i symbol poniżej przedstawia według normy
ISO 1219:
a) filtr sprężonego powietrza,
b) zawór redukcyjny,
c) zawór rozdzielający,
d) pneumatyczny siłownik dociskowy.
P C 1
11 Zmianę kierunku strumienia cieczy do określonego
miejsca obwodu hydraulicznego (np. do komór
siłownika) można zrealizować za pomocą:
a) zaworu rozdzielajÄ…cego, P C 1
b) zaworu redukcyjnego,
c) zaworu regulującego ciśnienie,
d) zaworu odcinajÄ…cego.
12 Jeżeli na siłownik pneumatyczny o średnicy tłoka
D = 20 mm, działa siła F=80 N, to ciśnienie p w układzie
będzie równe:
a) p = 542 kPa, PP D 1
b) p = 254 kPa,
c) p = 452 kPa,
d) p = 1600 kPa.
13 Jeżeli w układach hydraulicznych nastąpi uszkodzenie
przewodu giętkiego należy:
a) doraznie obniżyć ciśnienie,
b) wyłączyć układ i natychmiast wymienić przewód, PP C 1
c) sprawdzać poziom cieczy w zbiorniku,
d) wyłączyć awaryjny zawór bezpieczeństwa.
14 Urządzenia ciśnieniowe podlegają stałemu dozorowi
Urzędu Dozoru Technicznego, jeżeli ich ciśnienie
nominalne przekracza wartość: P C 1
a) 0,1,
b) 0,7,
c) 0,01,
d) 0,07.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
33
Przebieg testowania
Instrukcja dla nauczyciela
1. Ustal z uczniami termin sprawdzianu z wyprzedzeniem co najmniej tygodniowym.
2. Omów z uczniami cel stosowania pomiaru dydaktycznego.
3. Przeprowadz z uczniami próbę udzielania odpowiedzi na takie typy zadań testowych,
jakie będą w teście.
4. Omów z uczniami sposób udzielania odpowiedzi podczas sprawdzianu (karta
odpowiedzi).
5. Zapewnij uczniom możliwość samodzielnej pracy.
6. Postaraj się stworzyć odpowiednią atmosferę podczas przeprowadzania pomiaru
dydaktycznego.
7. Rozdaj uczniom Zestawy zadań testowych i Karty odpowiedzi , podaj czas
przeznaczony na udzielenie odpowiedzi.
8. Kilka minut przed zakończeniem sprawdzianu przypomnij uczniom o zbliżającym się
czasie zakończenia udzielania odpowiedzi.
9. Czas przeznaczony na przeprowadzenie sprawdzianu 30 minut.
10. Nie przekraczaj wyznaczonego czasu.
11. Zbierz podpisane Karty odpowiedzi z udzielonymi odpowiedziami oraz Zestawy zadań
testowych .
12. Sprawdz udzielone odpowiedzi, a wyniki wpisz do arkusza zbiorowego.
13. Przeprowadz analizę uzyskanych wyników sprawdzianu.
14. Opracuj wnioski do dalszego postępowania.
Instrukcja dla ucznia
1. Przeczytaj uważnie instrukcję.
2. Zapoznaj się z Zestawem zadań testowych .
3. Udzielaj odpowiedzi tylko na załączonej Karcie odpowiedzi .
4. Podpisz imieniem i nazwiskiem KartÄ™ odpowiedzi .
5. Zestaw zadań testowych składa się z zadań zamkniętych (zadań wielokrotnego
wyboru).
6. Zadania typu wielokrotnego wyboru mają 4 wersje odpowiedzi, z których tylko jedna jest
prawidłowa. Prawidłową odpowiedz należy zakreślić znakiem X we właściwym miejscu
na karcie odpowiedzi.
7. W przypadku pomyłki błędną odpowiedz należy zakreślić kółkiem i ponownie zakreślić
znakiem X odpowiedz prawidłową.
8. Jeżeli udzielenie odpowiedzi na jakieś pytanie sprawia Ci trudność, to opuść je i przejdz
do zadania następnego. Do zadań bez odpowiedzi możesz wrócić pózniej.
Celem przeprowadzanego pomiaru dydaktycznego jest sprawdzenie poziomu wiadomości
i umiejętności, jakie zostały ukształtowane w wyniku zorganizowanego procesu kształcenia
w jednostce modułowej Montowanie i sprawdzanie układów automatyki Ufam, że test nie
będzie trudny. %7łyczę powodzenia!
Materiały dla ucznia:
- instrukcja,
- zestaw zadań testowych,
- karta odpowiedzi.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
34
KARTA ODPOWIEDZI
ImiÄ™ i nazwisko
Montowanie i sprawdzanie układów automatyki
Zakreśl poprawną odpowiedz
Nr
OdpowiedX Punkty
zadania
1 a b c d
2
a b c d
3 a b c d
4
a b c d
5
a b c d
6
a b c d
7
a b c d
8
a b c d
9
a b c d
10
a b c d
11
a b c d
12
a b c d
13
a b c d
14
a b c d
Razem:
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
35
Test 2
Test dwustopniowy do jednostki modułowej Montowanie i sprawdzanie
układów automatyki
Test składa się z 14 zadań wielokrotnego wyboru, z których:
- zadania 1,3, 4, 5, 6, 7, 10, 11 sÄ… z poziomu podstawowego (P),
- zadania 2, 8, 9, 12, 13, 14 sÄ… z poziomu ponadpodstawowego (PP).
Punktacja zadań: 0 lub 1 punkt
Za każdą prawidłową odpowiedz uczeń otrzymuje 1 punkt. Za złą odpowiedz lub jej brak
uczeń otrzymuje 0 punktów.
Proponuje się następujące normy wymagań uczeń otrzyma
następujące oceny szkolne:
[ Pobierz całość w formacie PDF ]